Här får du information om vilka regler som gäller när du handlar av oss. Dessa köpvillkor gäller vid köp via www.jolla.se webshop.

Allmänna villkor

Du måste vara myndig (18 år) för att få handla på www.jolla.se. Avtal om köp sker i och med att du väljer att bekräfta ditt köp i kassan och slutför din betalning, alternativt efter att du genomgått godkänd kreditprövning om du väljer att handla via faktura.

När du gör din beställning godkänner du att vi lagrar och använder din personliga information i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel både vad gäller produktinformation och priser. Tänk på att bilder inte alltid exakt återger en produkts utseende. Hur färger återges beror på din dators bildskärmsinställningar och varierar från dator till dator.

Priser

Samtliga priser i butiken anges i svenska kronor och inkluderar moms. Frakt tillkommer. Momsspecifikation återfinnes på kvitto eller faktura. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna i e-butiken utan föregående avisering.

Minsta order

Minsta ordervärde är 200,- inklusive moms, exklusive frakt.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden är 89,- upp till ordervärde 1500,- (fri frakt vid beställning över 1500,-). 15 kr frakt vid beställning av endast presentkort.

Betalningsalternativ

Gällande betalningar samarbetar vi med Sveawebpay, som är en av Nordens ledande leverantörer på betaltjänster via internet. I web-shopen kan du välja mellan att betala med bank-/kreditkort, fakturabetalning eller delbetalning med eller utan ränta beroende på avbetalningstiden beroende om Sveawebpay har kampanj just då.

Betalning med bank- och kreditkort

Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med bank- och kreditkort som Visa, Mastercard. Din trygghet som kund är viktig för oss och därför samarbetar vi med Sveawebpay som är en av Nordens ledande betalväxel vid köp via Internet. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till Sveawebpay och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Stalands.

Fakturabetalning (endast inom Sverige)

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av www.jolla.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift på 50 kronor. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift på 29 kr (inkl. moms). När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker endast till den adress som finns registrerad, såsom folkbokföringsadress och du betalar inget förrän du mottagit dina varor. Fakturan skickas från Svea Ekonomi samma dag som du mottar leveransbekräftelse från oss.

Delbetalning och delbetalning med från 0 % ränta (endast inom Sverige för privatpersoner)

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag. Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda vid inköp hos Sveas anknutna leverantörer.

För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 514 93 113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos www.jolla.se.Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 93 113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Läs mer om allmänna villkoren på:

http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

För krediter som ingås på distans, till exempel via Internet eller svar på brevutskick där du personligen inte träffar kreditgivaren gäller Distansavtalslagen.

http://www.konsumentverket.se/lagar–regler/lagar/distans–och-hemforsaljningslagen/

Ångerrätt

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar och returnera varan när du handlar inom Sverige. Ångerrätten gäller endast lagervaror. Med lagervaror menas varor som vi normalt sett har i lager för omedelbar leverans (2-5 arbetsdagar).
Vid köp av beställningsvaror gäller inte ångerrätten. Med beställningsvara menas produkter som inte är markerade som lagervara och måste beställas. Enligt den lagen gäller också att varan skall kunna återlämnas i oförändrat skick. En öppnad förpackning med livsmedel har inget andrahandsvärde och tas ej i retur.
Du står själv stå för frakten tillbaka till oss och står även för transportrisken gentemot posten. Vi ersätter dig för varan. Frakt och fakturaavgift ersätts aldrig. Varan måste returneras i sitt originalemballage och i samma skick som du erhöll den i.
Kontakta i första hand oss om det är någonting du inte är nöjd med på telefon nummer 011-126161.

Kan vi inte lösa konflikten tillsammans rekommenderar vi att du vänder dig till ( ARN )

Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Leveranssätt privatkund

Ditt paket skickas med Schenker, det kan ta 3-5 arbetsdagar. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

När paket anlänt till ditt lokala utlämningsställe får du en avi. Är mobiltelefonnummer angivet i beställningen skickas SMS-avi. I annat fall skickas avi per e-post eller per brev. Du som bor i NORRKÖPING kan även avtala om hämtning. Vid kassan, ”Skicka meddelande till butiken” i din order och skriv att du önskar att hämta ut produkterna så återkommer vi med tid och plats.

Leveranssätt företagskund

Ditt paket skickas med Schenker. En orderbekräftelse skickas efter beställning till din e-postadress. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.
Du som bor i NORRKÖPING kan även avtala om hämtning eller utkörning. Vid kassan, ”Skicka meddelande till butiken” i din order och skriv att du önskar att få utkörning eller att hämta ut produkterna så återkommer vi med tid och plats.

Leveranstid

Vi skickar alla leveranser med Schenker vilket innebär att du hämtar ut din försändelse hos ett serviceombud. 90-95% av våra kunder får sin leverans inom 3-5 arbetsdagar.

Enligt lag skall du erhållit din leverans inom 30 dagar från beställning.

Liggtider och fraktskador

Schenkers liggtider  tillämpas. Vissa produkter, såsom choklad, är extra känsliga mot kyla eller värme. Ibland händer det att chokladen har en grå eller vit hinna. Det betyder inte att den är gammal utan att den har fraktats eller förvarats i fel temperatur. Det är inget fel på grå choklad. Skulle chokladen dock vara fuktig eller krossad och förpackning trasig av frakten så ska den reklameras.

Reklamation

Transportskada ska anmälas till schenkers utlämningsställe  så snart skadan upptäcks. Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt kontakta info@Jolla.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Vi står för kostnaden vid dessa returer.

Leveranser utanför Sverige

Vi levererar än så länge bara inom Sveriges gränser.

Sekretess

Jolla Choklad & Dessert AB tar ansvar för alla personuppgifter som du lämnar till oss när du registrerar dig som kund. Jolla Choklad & Dessert AB behandlar kundinformation, dvs exempelvis personnamn, personnummer, adress, telefonuppgifter samt övriga uppgifter som rör kundförhållandet såsom produkt-, leverans och betalningsinformation med respekt till våra kunders integritet. Behandlingen av personuppgifter och övrig kundrelaterad sker för administration av kundförhållandet, men även för analys, marknadsföring och information. Marknadsföring och information sker via post, telefon eller elektroniska kanaler såsom e-post, sms och mms.
Inga obehörig har tillgång till vårt kundregister och uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. Du kan när som helst rätta felaktig kundinformation genom att kontakta Jolla Choklad & Dessert AB på info@jolla.se eller tel 011-126161 eller på 0708-165933. Du kan också kontakta Jolla choklad & dessert ab och begära att dina personuppgifter inte används för marknadsföringsändamål. Uppgifterna kommer då att spärras för sådan användning, eller om du så vill, tas bort från våra register. Personuppgiftsansvarig för behandling av enligt ovan är Jolla Choklad & Dessert AB (org. nr 556572-2468 ).

Jolla Choklad & Dessert AB tar inte ansvar för lösenord som hamnat i orätta händer. Eventuella falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Vi kommer vid dessa tillfällen bistå Polisen i utredningsarbetet med nödvändig information.

Force majeure

Vi anser oss befriade från förpliktelsen att fullgöra nämnda avtal i händelse av naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer samt jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses eller undvikas